Zachęcamy, by społeczny inspektor pracy działał w każdej szkole i placówce oświatowej!
Warto dokonać wyboru zakładowego społecznego inspektora pracy w celu:
- sprawowania skutecznej kontroli przestrzegania przepisów prawa pracy w szczególności zawartych w ustawie Karta Nauczyciela, Kodeksie pracy, ustawie o pracownikach samorządowych i przepisach wykonawczych do tych ustaw, a także określonych w regulaminach pracy,
- poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- monitorowania sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu pracowników, w tym także w czasie zagrożenia epidemicznego,
- podejmowania interwencji na rzecz pracowników m.in. poprzez współpracę z Państwową Inspekcją Pracy.
Pamiętaj:
- Społeczna inspekcja pracy reprezentuje interesy wszystkich pracowników danego pracodawcy.
- Wspiera również dyrektora szkoły w realizacji jego zadań.
Społeczna inspekcja pracy zapewni, by Twoja szkoła funkcjonowała zgodnie z prawem i bezpiecznie!
Społeczna Inspekcja Pracy to same korzyści!