SIP_ulotka_ZNP

Zachęcamy, by społeczny inspektor pracy działał w każdej szkole i placówce oświatowej!  

Warto dokonać wyboru zakładowego społecznego inspektora pracy w celu:

  • sprawowania skutecznej kontroli przestrzegania przepisów prawa pracy w szczególności zawartych w ustawie Karta Nauczyciela, Kodeksie pracy, ustawie o pracownikach samorządowych i przepisach wykonawczych do tych ustaw, a także określonych w regulaminach pracy,
  • poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • monitorowania sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu pracowników, w tym także w czasie zagrożenia epidemicznego,
  • podejmowania interwencji na rzecz pracowników m.in. poprzez współpracę z Państwową Inspekcją Pracy.

Pamiętaj:

  • Społeczna inspekcja pracy reprezentuje interesy wszystkich pracowników                                danego pracodawcy.
  • Wspiera również dyrektora szkoły w realizacji jego zadań.

Społeczna inspekcja pracy zapewni, by Twoja szkoła funkcjonowała zgodnie z prawem i bezpiecznie!      

 

Społeczna Inspekcja Pracy to same korzyści!