“Nie dewastujmy tego, co funkcjonuje dobrze – zadbajmy o lepsze dofinansowanie szkolnictwa specjalnego, jego rozwój, działajmy na rzecz marginalizowania różnego typu deficytów u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, przygotowujmy je jak najlepiej do samodzielnego życia”.
Alina Czerwińska, nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu, wzięła udział w dyskusji online ,,Edukacja dla wszystkich – nauczanie włączające” zorganizowanej 25 lutego br. przez Zarząd Okręgu Małopolskiego ZNP. W debacie uczestniczyło około 100 osób.
“W dyskusji głos zabierali dyrektorzy, nauczyciele, wychowawcy. Nie zawiedliśmy się także na rodzicach, którzy byli bardzo zaniepokojeni proponowanymi przez Ministerstwo Edukacji i Nauki zmianami w zakresie edukacji włączającej” – relacjonuje w Głosie Nauczycielskim Beata Bartusik-Waśniowska – sekretarz Zarządu Okręgu Małopolskiego ZNP.
“Niestety, projekt ten wzbudził duże zaniepokojenie. Zdaniem fachowców odbiera on rodzicom dzieci z niepełnosprawnościami podstawowe prawo wyboru drogi edukacji dla dziecka. Dlatego konieczne jest pozostawienie systemu mieszanego, który pozwala decydować o sposobie kształcenia w zależności od potrzeb i możliwości dziecka” – zaznacza Beata Bartusik-Waśniowska.